Om oss

Det är vi som är Tjejerna På Kontoret.

Gemensamt för oss båda är att vi fungerar och trivs bäst i en omväxlande arbetsmiljö där vissa frågor kan hanteras långsiktigt med effektiv struktur och tydlig strategi men där det också förekommer uppgifter som oväntat dyker upp och kräver snabba svar och resultat.

  • Susanne Jansson

    Administrativ flexibilitet och kompetens är Susannes ledord.

    Susanne är en erfaren och certifierad administratör med en stark tro på kunskap och engagemang som nycklar till framgång.

    Hon har tidigare arbetat som kanslist, säljare, administratör (lön, PA och ekonomi), receptionist mm.

    Susanne har även genomgått formell utbildning och innehar följande:

    • Certifierad Löne- och Personaladministratör - PHI

    • Certifierad Ekonomiutbildning - PHI

    I juni 2024 skall även Certifierad Paralegal läggas till i hennes kunskapsportfölj.

    Hon har även ett flertal olika diplomutbildningar, bland annat: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, BAM, SAM, OSA, Krisstöd inom arbetsmiljö, Konflikthantering och medling, Psykosocial Arbetsmiljö, Det viktiga samtalet, Varumärkesstrategi, Retorik med flera.

    Susannes omfattande erfarenhet har gett henne en bred kunskapsbas och en djup insikt i företagens behov och krav. Hon ser fram emot att erbjuda sin hjälp och expertis till företag och är öppen för att bidra till andra specifika behov som ni och ert företag kan tänkas ha.

  • Lena Andersson

    Administrativ kompetens och bred erfarenhet är Lenas främsta ledord.

    Lena har en gedigen bakgrund inom hotell-, café- och restaurangbranschen och har arbetat i flera ledande befattningar, inklusive enhetschef, eventsamordnare och konferensansvarig. Inom dessa roller har hon framgångsrikt hanterat allt från budgetering och enhetsuppföljning till rekrytering och försäljning.

    Under åren har Lena även genomgått flera interna ledarskaps- och marknadsföringskurser hos bland annat SAS och Trafikrestauranger för att utöka sin kompetens.

    Hon genomgår för närvarande formell utbildning till följande:

    • Certifierad Ekonomiassistent med Löneadministration - PHI

    Under 1980-talet drev Lena en skrivbyrå i Stockholm, med stort fokus på bland annat kompetensutveckling för att hålla personalen konkurrenskraftig på arbetsmarknaden.

    Lenas erfarenheten har inte bara gett henne en bred kunskapsbas utan också en djup insikt i ett företags behov och krav för att uppnå framgång. Hon ser fram emot att erbjuda sin hjälp och expertis inom administration till företag och är öppen för att bidra till andra specifika behov som ni och ert företag kan tänkas ha.