Senast uppdaterad: 2023-10-01
Tjejerna På Kontoret AB förbehåller sig rätten att ändra allmänna villkoren. Den senaste och gällande versionen finns alltid på: www.tjejernapakontoret.se.
Tjejerna På Kontoret AB åtar sig att för kundens räkning utföra avtalade tjänster enligt gällande lagar och föreskrifter. Tjejerna På Kontoret AB förbinder sig att försäkra sig mot förmögenhetsskada föreventuellt ersättningsansvar mot kunden. Tjejerna På Kontoret AB:s medarbetare har tystnadsplikt och iakttar kundsekretess enligt interna riktlinjer. Detta innebär att information som erhållits genom uppdraget inte kan föras vidare utan godkännande från kunden om inte annat följer av lag.
Kunden är självständigt ansvarig för att lämna fullständiga och korrekta uppgifter och är medveten om att resultatet av Tjejerna På Kontoret AB:s arbete baserar sig på dessa uppgifter.
Kunden är alltid ytterst ansvarig för lämnade uppgifter och att den har behörighet att företräda företaget. För digitala tjänster kan särskilda villkor gälla. De godkänns vid inloggning i eller beställning av respektive tjänst.
För uppdraget skall kunden erlägga arvode enligt de grunder och betalningsvillkor som Tjejerna På Kontoret AB tillämpar, eller enligt särskild överenskommelse. Dröjsmålsränta tas ut enligt räntelagen. Fakturaavgift tas ut på pappersfakturor. Påminnelse- och inkasseringskostnader tillkommer vid försenad eller utebliven betalning.
På tidsbestämda uppdrag gäller överenskommen avtalstid med uppsägningstid en månad före avtalstidens utgång. På uppdrag som löper tillsvidare gäller en månads ömsesidig uppsägningstid, om inte annat överenskommits i uppdragsavtalet. Uppsägningen skall ske skriftligen.
Tjejerna På Kontoret AB har under avtalstiden rätt att erhålla ersättning för nedlagt arbete.
Om någon av parterna väsentligt försummar sina förpliktelser enligt uppdragsavtalet har den andra parten rätt att omedelbart säga upp uppdragsavtalet. Detsamma gäller om någon av parterna agerar oetiskt eller på ett kränkande sätt, kommer på obestånd eller om det föreligger överhängande risk att någon av parterna kommer på obestånd. Tjejerna På Kontoret AB ansvarar för skada som kunden lidit endast om skadan vållats av Tjejerna På Kontoret AB genom fel eller försummelse vid uppdragets utförande.
Vid beräkning av skada utges ej ersättning för indirekta kostnader som utebliven vinst, omsättningsminskning, uteblivet affärsavtal, förlust avseende goodwill, egen nedlagd tid eller liknande; ej heller utges ersättning för ersättningsanspråk som kunden kan drabbas av till följd av skada som drabbat tredje man. Ersättning för anlitande av annan konsult ersätts endast efter uttryckligt godkännande av Tjejerna På Kontoret AB. Kunden ska skriftligen anmäla skada inom 6 månader från det att skadan upptäckts eller borde kunna upptäckas.
För att kunna fullgöra avtalet behöver Tjejerna På Kontoret AB samla in och behandla dina personuppgifter. Uppgifterna kommer att användas för att fullgöra Tjejerna På Kontoret AB:s åtaganden gentemot dig som kund, för att informera om nyheter, erbjudanden samt i marknadsföringssyfte. För mer information om hur Tjejerna På Kontoret AB behandlar personuppgifter samt dina rättigheter som registrerad hänvisar vi till vår dataskyddspolicy.
Om Tjejerna På Kontoret AB:s möjligheter att fullgöra skyldigheter förhindras eller väsentligen försvåras på grund av omständigheter utom Tjejerna På Kontoret AB:s kontroll, inklusive men inte begränsat till krig, naturkatastrof, epidemi, strömavbrott, brand och strejk ska Tjejerna På Kontoret AB vara befriad från att fullgöra sina skyldigheter och från påföljd för underlåtenhet att fullfölja viss förpliktelse.
Tvist med anledning av tillämpning eller tolkning av detta avtal skall avgöras av allmän domstol i Sundsvalls TR, varvid svensk lag skall tillämpas.
Om ni har frågor eller kommentarer om dessa allmänna villkor, vänligen kontakta oss på: hej@tjejernapakontoret.se